تخفیفان بیمه

اخبار و مطالب صنعت بیمه و صدور انواع آن با تخفیفات ویژه در کل کشور

تخفیفان بیمه

اخبار و مطالب صنعت بیمه و صدور انواع آن با تخفیفات ویژه در کل کشور

بایگانی

 

بیمه آتش سوزی پوششی است برای جبران خسارات وارده به اموال (منقول و غیرمنقول) اعم از ساختمان، ماشین آلات، موجودی کالا در انبار واثاثیه ثابت و وسایط نقلیه در قبال وقوع خطرات حریق، انفجار و صاعقه و همچنین خطرات اضافی نظیر زلزله، سیل،... به مشتریان ارائه شده و در صورت وقوع حوادث تحت پوشش بیمه نامه شرکت بیمه سینا نسبت به جبران زیان وارده اقدام و بیمه گذار را از نظر مالی به حالت قبل از حادثه برمی گرداند.

خطرات تبعی
زلزله و آتشفشان: در بیمه زلزله خسارت مستقیم وارد شده به مکان‌ها اعم از مسکونی، غیرمسکونی و صنعتی همچنین اسباب و لوازم موجود در آنها در مقابل زلزله و یا آتشفشان بیمه می‌شوند.
سیل و طغیان آب دریاها و رودخانه‌ها: سیل، جریان ناگهانی آب‌های سطحی خارج از مسیر طبیعی است که به علت ریزش باران، برف، طغیان رودخانه و یا شکستن سدها ایجاد می‌شود.
طوفان و گردباد و تندباد: در بیمه طوفان خسارت‌های ناشی از طوفان، تندباد و گردباد تحت پوشش قرار می‌گیرد. سرعت باد هنگام طوفان حداقل 62 کیلومتر در ساعت می باشد.
ترکیدن لوله آب و فاضلاب: در این بیمه خسارت‌های وارده به مورد بیمه (ساختمان، ابنیه و ...) و اموال و اثاثه موجود در آن که ناشی از ترکیدن لوله آب و فاضلاب باشد تحت پوشش قرار می‌گیرد.
سقوط هواپیما و هلی‌کوپتر: خسارت‌های ناشی از سقوط هواپیما و هلی‌کوپتر یا اشیای ساقط شده از آنها (به استثنای بمب و یا مواد منفجره و سایر جنگ افزارها) حداکثر تا کل مبلغ بیمه شده تحت پوشش قرار می‌گیرد.
شکست شیشه: خسارت‌های ناشی از شکست شیشه‌های منصوب در ساختمان مورد بیمه در اثر حادثه و برخورد شی خارجی تحت پوشش قرار می‌گیرد. اصولاً شیشه به دو صورت میان تهی و مسطح ساخته می‌شود شیشه‌های میان تهی به شرط آنکه منصوب باشند تحت پوشش قرار می‌گیرند.
بیمه دزدی با شکست حرز: بیمه‌گر خسارت ناشی از فقدان یا خرابی اموال بیمه شده را که در نتیجه دزدی با شکست حرز روی دهد حداکثر تا مبلغ بیمه شده جبران می‌نماید. موارد زیر دزدی با شکست حرز محسوب می‌گردد.
- بالا رفتن از دیوار محل استقرار اموال بیمه شده یا شکستن درب یا پنجره و یا خراب کردن دیوار و نظایر آن
- باز کردن در بوسیله کلید تقلبی و سایر آلات و ادواتی که عادتاً برای باز کردن قفل بکار می‌روند.
- ورود به محل و تهدید بیمه‌گذار و یا سایر اعضای خانواده و خدمت‌گذار وی
سیل و طغیان آب: جریان ناگهانی و غیرقابل کنترل آبهای سطحی خارج از مسیر طبیعی که بعلت ریزش باران، برف و طغیان آب رودخانه و یا شکستن سدها ایجاد می‌شود را سیل گویند.
برخی استثنائات این پوشش شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. خسارت وارده به خود لوله یا دستگاه‌های عامل خسارت

  2. هزینه تعمیر پشت بام

  3. خسارت حاصله در جریان تعمیر و یا ساختن مجدد ساختمان

ضایعات ناشی از ذوب برف وآب باران: دراین پوشش خسارات مستقیم ناشی ازذوب برف وآب باران به مورد بیمه که در نتیجه آب و یا ذوب شدن برف در محل مورد بیمه مشروط بر اینکه آب از طریق بام و یا گرفتگی لوله‌ها، لبریز شدن آبروها و یا ناودانها به محل مورد بیمه نفوذ کرده باشد تحت پوشش قرار دارد.
سقوط هواپیما و هلی‌کوپتر: خسارت‌های ناشی از سقوط هواپیما و هلیکوپتر یا قطعات منفصله و ساقط شده از آنها (به استثناء مواد منفجره و بمب) وبا در نظر گرفتن فاصله محل مورد بیمه از فرودگاه تحت پوشش قرار می‌گیرند.
اعتصاب، شورش، آشوب، بلوا: خسارات احتمالی ناشی از شورش وبلوا در بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی استثناء شده است لیکن این امکان وجود دارد تا بموجب این پوشش، خسارات مستقیم ناشی از اعتصاب، شورش، آشوب و بلوا که باعث ضرر و زیان اموال مورد بیمه شود را با در نظر گرفتن شرایط خاص تحت پوشش بیمه قرار داد.
هزینه پاکسازی: با توجه به اینکه در صورت محقق شدن یکی از خطرات تحت پوشش در بیمه‌نامه آتش‌سوزی، بیمه‌گذار جهت خروج و پاکسازی ضایعات ناشی از بروز خسارت از محل مورد بیمه متحمل هزینه خواهد شد امکان تحت پوشش قرار دادن این هزینه با این پوشش مقدور می‌گردد. در این صورت حداکثر سرمایه تحت پوشش 20 درصد ارزش مورد بیمه می‌باشد.
برخورد جسم خارجی با مورد بیمه: این پوشش با توجه به محل مورد بیمه و برای اماکنی که در مجاورت جاده و یا دامنه کوه یا پایین شیب تپه و... ارائه می‌گردد.
خودسوزی: برخی مواد شیمیایی خاصیت اکسیده شدن را تا حد زیادی دارا بوده و این خاصیت در ترکیبات اشباع نشده وجود دارد .در صورتیکه یک ماده کربن دار خاصیت ترکیب با اکسیژن را داشته و شدت ترکیب آن جسم با اکسیژن و تولید حرارت شدت یابد، درجه سوخت آن جسم پایین آمده بطوریکه در بعضی شرایط درجه حرارت خودسوزی تا میزان درجه حرارت محیط پایین می‌آید و عمل خودسوزی و یا حریق خودبه خود به وقوع می‌پیوندد. در بیمه‌های آتش‌سوزی می‌توان خطر خودسوزی را در شرایط خاص تحت پوشش بیمه قرار داد.
ترکیدگی ظروف تحت فشار: ظروف تحت فشار صنعتی عبارتند از دیگ بخار به مفهوم ماشین آلاتی که بر اثر فعل و انفعالات ناشی از نیروی بخار و یا سایر عوامل نیروزا، بخار خشک جهت استفاده صنایع تولید می‌نماید و همچنین ظروفی که به منظور نگهداری مواد یا گازهای تحت فشار در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. (مانند بویلرها)
هدف از پوشش ظروف تحت فشار "صنعتی"، خسارت وارد به این ظروف ناشی از انفجار آنها از درون می‌باشد.

***********************************************
خسارت و هزینه های قابل تامین در بیمه نامه های آتش سوزی :
بر اساس شرایط ، خسارت و هزینه های قابل تأمین بیمه آتش سوزی به شرح زیر است :
۱- خسارتهای مستقیم ناشی ازخطرات تحت پوشش
۲- خسارت و هزینه های ناشی از اقدامات لازم که به منظور جلوگیری از توسعه خسارت از طرف بیمه گذار صورت می گیرد.
۳- هزینه های ناشی از نقل مکان ضروری مورد بیمه و یا خسارت ناشی از اینگونه عملیات که به منظور نجات کالای مورد بیمه صورت پذیرفته باشد .

استثنائات بیمه نامه آتش سوزی :
بر اساس شرایط ، خسارت و هزینه های غیرقابل تأمین بیمه آتش سوزی به شرح زیر است :
۱- خسارات ناشی از جنگ داخلی ، شورش ، آشوب ، بلوا ، قیام ، انقلاب ، کودتا ، اغتشاشات داخلی و یا اقدامات احتیاطی و انتظامی .
۲- خسارات ناشی از انفجار مواد منفجره .
۳- خسارات ناشی از انفجار اتمی ، اشعه رادیواکتیویته و یونزا .
۴- خسارات وارده به مسکوکات ، پول ، اوراق بهادار ، فلزات قیمتی ، جواهرات و سنگ گرانبها .
۵- خسارات وارد به اسناد ، نسخ خطی و هزینه بازسازی ، جمع آوری مجدد اطلاعات و یا تنظیم دفاتر بازرگانی .
۶- کلیه خطرات اضافی یا تبعی مگر آنکه بیمه گذار حق بیمه اضافی مربوط به آنها را پرداخت و خطر مورد نظر بیمه شده باشد.


******************************************

نحوه دریافت خسارت:
به محض وقوع حادثه بیمه گذار تا 5 روز فرصت دارد از طریق ارسال نامه کتبی به واحد صادر کننده بیمه نامه مراتب را به اطلاع شرکت بیمه سینا برساند، با توجه به لزوم بازدید از مواضع خسارت دیده و ارزیابی میزان زیان وارده به اموال بیمه گذار شرکت بیمه سینا کارشناسان خود را به محل اعزام می نماید.
پس از تکمیل مستندات و گزارش کارشناسی به مدت یک هفته شرکت بیمه سینا خسارت را در وجه زیاندیده پرداخت می نماید.

***************************************

فرم پیشنهاد بیمه نامه

صنعتی-غیرصنعتی مسکونی

 

 
*مشاوران بیمه ای

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای انجام این نوع بیمه با این شماره ها  تماس حاصل فرمایید:  

 

                        09129585532  

                          22756103 - 021